Alla inlägg den 15 mars 2007

Av Ingrid Njerve - 15 mars 2007 05:55

På grunn av endring i reiseruten måtte jeg ha med meg bilen tilbake til Melbourne og de betalte flybiletten gikk tapt. Jeg ville ikke prioritere å bruke tid på dette, og så derfor på strekningen fra Gold Coast til Melbourne som en ren transortetappe. Strekningen er på nesten 1.800 km med en naturlig stopp i Sydney som er halveis. I Sydney overnattet jeg på nytt i Sjømannskirken. Deilig å ha et kjent sted en kan være! Med god hjelp av tilfeldigheter klarte jeg og Katja (tidligere reiseselskap) å møtes i Sydney, begge på gjennomreise til hvert vårt sted. Jeg husker med gru siste gang jeg kjørte fra Melbourne til Sydney som en ransportetappe. Det var dødsens kjedelig og fort gjort å bli søvnig. Derfor var det en lykke at jeg dagen før avreise mottok en lydbok i posten, og dobbeltlykke at jeg fikk låne flere lydbøker i kriken. Det er ingen sak å kjøre 860 km på en dag når en har en spennende bok som holder en oppmerksom.Men dessverre ble dette ikke kun en transportetappe. Rett utenfor Wangaratta (200 km før Melbourne) stoppet bilen. Bilen ble tauet til verksted og jeg satt av ved et motell. Dagen etter er bilen fremdeles ikke kjørbar så det blir en natt til på motellet. Forhåpentligvis blir den ferdig i morgen, fredag. Hvis ikke må jeg vurder om jeg tar bussen til Melbourne for ikke å gå glipp av for mye av Formel 1-løpet.

Ovido - Quiz & Flashcards