Alla inlägg den 12 mars 2007

Av Ingrid Njerve - 12 mars 2007 12:48

Nimbin er skapt for ro og fred, alternativ livsstil, komme i kontakt med seg selv og å stille seg de fundamentale spørsmålene. Jeg antar at langtidsopphold vil være nødvendig for å komme så langt. Men det tok likevel ikke lang tid før jeg forstod at enkelte definisjoner må settes på nytt. Det er en fordel å være forberedt på dette. For eksempel så er det et ord "cookie", som vi egentlig ikke har en god norsk oversettelse av, men som blir noe slikt som kakekjeks. Men.. fordi vi er i Nimbis så er det ikke sikkert at det er det det betyr. Min første dag møtte jeg en svenske som fortalte om sitt eksperiment; etter 48 timer uten mat hadde han spist fire kjeks. Og han hadde blitt så dårlig. Vanligvis vil en logisk sluttnig være at han ble kvalm at å spise så mange kjeks. Men ikke i Nimbin. For Cookie er tilsynelatende kjeks, men med noen hemmelige ingredienser i tillegg. Og de var sterkere enn svensken var forberedt på.Mandag var jeg tilbake en svipptur i Nimbin for å hente en pakke med to T-skjorter. Pakken lå ikke klar, men mannen i butikken ba meg om å møte han på parkeringsplassen på andre siden av brua hvor han hadde tingene sine. Jeg møtte opp på parkeringsplassen ved et nedlagt fabrikklokale som nå så ut som et lager/øvingslokale. Mannen kom og spurte hva det var jeg skulle ha. Det visste jeg ikke nøyaktig for det var noen andre som hadde avtalt, men det var et par T-skjorter.. Så så han lenge på meg og den videre dialogen gikk slik: "Is it really T-shirts you want?". "Yes. It is T-shirts I want. Really.". Og så fikk jeg det.Nimbin er altså et sted hvor en må være åpen for nye definisjoner av ord og begreper. Vet en om dette går alt veldig bra.

Ovido - Quiz & Flashcards