Alla inlägg den 16 april 2007

Av Ingrid Njerve - 16 april 2007 14:17

Det er gjerne slik at når alt fungerer topp så tenker jeg ikke på det.. Men nå husket jeg å skrive om det likevel.


Darwin er mer eller mindre flat. Og da mener jeg flat som i vater. Unntak for de to veistubbene som går ned til sjøen, men det går ikke ann å bade (mange farlige ting i sjøen) så det er uansett ingen grunn til å rulle der.


Selve bykjernen strekker seg over tre ganger tre kvartaler og innenfor dette området er det "trygt" å vandre også etter solnedgag. Resten av byen dekker et større område. Det er fullt mulig å rulle her også, hvis en ser bort fra avstand og temperatur.


På mine rulleturer har jeg funnet ett galleri som ligger i 2. etg uten heis, ellers er det trinnfri adkomst til alle butikker, restauranter og puber. Det er forresten et unntak: de fleste ungdomsherbergene ligger i 2. etasje uten heis. Men her hvor jeg bor (Melaleuca On Mitchell) er det heis, to takterrasser, tre basseng og lokal bar. Dessuten ligger det midt i midten av sentrum, samtidig som at alle soverommene er vendt mot en roligere bakgate.


Alle steder som har toaletter har også handikaptoalett - som ikke brukes til lager. Har ikke testet offentlig kommunikasjon (som her består av busser), men alle bussene har rullestolmerke i frontruten så jeg antar det ville vært en grei sak.


Jeg har knapt tenkt tilgjengelighet de siste 20 dagene, som altså er et godt tegn...

Ovido - Quiz & Flashcards