Direktlänk till inlägg 7 februari 2007

Tre nye opplevelser

Av Ingrid Njerve - 7 februari 2007 11:44

Jeg hadde tre nye opplevelser i dag, og det før klokken var ti om morgenen. Det startet kl syv da jeg var på "badet". Etter å ha trukket i snoren på toalettet skimtet jeg noe brunt å øyekroken. Ved andre øyekast og et halvt sekunds tankekverning forstod jeg hva det var; en brun frosk. Jeg har hørt historier fra Outback hvor det er frosker som bor i utedoen, og som ved tid til annen gjør et hopp... Men tanken hadde aldri slått meg at de også kom seg frem i vannklosetter. Resten av dagen sjekket jeg ekstra nøye nye toaletter..Deretter bar det til den planlagte nye opplevelsen. Jeg skulle ut å fly. Bright er et lite sted midt mellom alle skistedene som er kjent for ypperlige forhold for ulik luftsport. Jeg valgte noe temmelig enkelt: microlights. Det er en liten boks med en liten motor som er festet til en hangglider. Fordelen er at en slipper å springe utfor et fjell for å komme i luften, ulempen er at når motoren slås av så starter også returen til bakkenivå. Om sommeren er det altid best å fly om morgenen så jeg møtte opp til klokken åtte. Jeg hadde bestilt den lange turen på 30 minutter, men siden det var en så fin dag så gikk det 45. Det gode med å ta "hele pakken" er at en ofte får litt ekstra. Dette var en utmerket måte å tilbringe 45 morgenminutter over Bright, Mt Buffalo, en foss uten vann, og deler av skogsområdene som stod i brann to uker tidligere. Under er bilde fra da jeg selv lekte at jeg hadde kontrollen.Tilbake i bilen og på vei videre stoppet jeg ved en nøttefarm hvor jeg kjøpte valnøtter. Nå vet jeg at ferske valnøter er mykere og søtere enn de som jeg er vant med til jul i Norge.Opplevelsene de tre første timene i dag var helt ulike, men alle nye for meg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid Njerve - 18 juli 2007 21:53

Jeg ble møtt på flyplassen i Kristiansand av en velkomstkomite med norske flagg og sommerblomster. Etter 39 timers total reisetid var det deilig å komme hjem, og særlig til en slik velkomst.   Jeg forlot Perth en vintermorgen med 14 grader og landet...

Av Ingrid Njerve - 16 juli 2007 19:31

Jeg har vært på rundreise i Australia. I nesten ni måneder. De røde strekene i kartet under er ruten jeg har kjørt og utgjør tilsammen 43.377 kilometer.   Australia er et fantastisk land med masse å by på. En rekker likevel ikke å se alt, men må vel...

Av Ingrid Njerve - 16 juli 2007 19:20

Det er under tolv time igjen av oppholdet mitt i Australia. Jeg ligger i sengen og burde egentlig sove. I steden for tenker jeg på alt det kjekke jeg har opplevd i dette landet.   Noe av det jeg kommer til å savne er alle fargene. Australia har et v...

Av Ingrid Njerve - 15 juli 2007 19:07

Alle snakker om de farlige dyrene de har i Australia. Bl.a finnes mange av de giftigste slangene her. Det gikk derfor et støkk i meg da jeg allerede en av mine første dager så en slange på veien. Og det var mange av de, - en hel familie.   Skuffelse...

Av Ingrid Njerve - 15 juli 2007 19:04

På min rundtur har jeg truffet mange forskjellige folk. Mange utenlandske turister som meg, men også landets egne innbyggere. Australienere har selvsagt, som alle andre, sine ting som de er gode og mindre gode til. Dette er hovedinntrykket som jeg si...

Ovido - Quiz & Flashcards