Alla inlägg den 27 februari 2007

Av Ingrid Njerve - 27 februari 2007 07:39

På vei til Coffs Harbour kjørte jeg forbi Waterfall Rd. Etter å ha undersøkt fikk jeg bekreftet at det var flere fosser et lite stykke inn i landet og planla derfor en dagstur for å se nærmere på den største. Jeg inviterte med meg et engelsk par for å ha selskap på turen.Vi pakket med oss lunsj og vann og dro avgårde. Etter ca 30 minutter og midt i en historie, ser jeg at temperaturmåleren stiger over normalt nivå.. fortsetter å stige.. helt til den er oppe på rødt merke. Til da hadde jeg stoppet. Utenfor veibanen, om ikke på den aller sikreste plassen. Jeg åpnet panseret, kartla sprakelydene, og med tre tekende hoder kom vi fram til at det måtte være radiatoren. Motoren fikk kjøle seg ned før vi kjørte videre en km til et sted det var tryggere å stå og som hadde dekning på mobiltelefonen. Så ringte jeg "NAF" som kom etter en halv time, bekreftet vår konklusjon, fylte sore mengder vann på radiatoren og ønsket oss god tur videre.Deretter fortsatte vi til det vannet vi ville oppleve. Først stoppet vi i Dorrigo National Park og gikk en Skywalk rett ut i intet...over tretoppene øverst i en dal. Deretter bar det videre til Dangar Falls. Fossen falt like fint som jeg hadde set bilde av, rett ned i en gryte. På vei tilbake stoppet vi i Bellngen for en milkshake med hjemmeaget sjokoladeis - den beste jeg noen sinne har smakt. Selv om dagen ikke startet som planlagt så fikk vi sett det vi hadde dratt ut for å se.

Ovido - Quiz & Flashcards