Alla inlägg den 4 februari 2007

Av Ingrid Njerve - 4 februari 2007 17:08

Min siste dag i Melbourne (for denne gang) brukte jeg på cricket, dette rare spillet. Så hvorfor skal en jente (som ikke forstår spillet) fra Norge (som ikke spiller cricket) gå på en slik kamp (som alle andre enn australienere og engelskmenn sier er kjedelig)? Vel, hvorfor ikke..Herligheten startet kl 14:15 (merkelig tidspunkt...) og denne kampen varte til litt over ti på kvelden. -Det tilsvarer en vanlig arbeidsdag! Australia vant over New Zeland, men bare så vidt. Det var en god og tett kamp, ble jeg fortalt.Jeg tror at jeg etter dise åtte timene endelig har forstått hovedpoenget. Hvert lag skal samle så mange poeng som mulig uten at slagmennene deres "dør". Når alle slagmennene er ute av spillet summeres poengene og så er det det andre lagets tur til å slå.Men jeg var like fasinert av det som foregikk på tribunene. Det krydde av vakter og politi som slo hardt ned på alle tilløp til "dårlig oppførsel". Det mest alvorlige en kunne gjøre var å ta initiativ til "Mexican wave". Bølgen er strengt forbudt, og ut over ettermiddagen så jeg hvorfor: sammen med armene gikk også ølglass med innhold i været. Jeg tror det var disse og andre fallende gjestander som de ville ungå. Badeballer ble også konfiskert og alle som nektet å gi de fra seg, startet et heiarop eller var så dum å kangle med en av vaktene ble kastet ut. Og det ble mange av de. På meg så virket det som tullete overreagering. Det ble like mye en utfordring å pushe gensen uten å bli oppdaget..Selv om tilskuerene var opptatt av dette + å spise og drikke, så klarte de samtidig å få med seg hvilke baller som var gode ute på banen.

Ovido - Quiz & Flashcards