Alla inlägg den 22 februari 2007

Av Ingrid Njerve - 22 februari 2007 13:02

Jeg har kun kjørt 4.000 km siden statusrapporten i desember. Men så har også bilen stått i ro to uker i julen og nesten tre uker i Melbourne... Status er som følger:Bilen - frakter meg dit jeg vil. Den har alltid hatt mange "rare" lyder, men da jeg kjørte Snowy Mountains-området økte de dramatisk. Jeg fikk derfor sjekket bilen da jeg var tilbake i lavlandet i Cooma, og det ble konstantert at det var slutt på bremseklossene. Så nå har jeg splitter nye. Ellers har jeg vent meg av med å bruke ryggespeilet etter at det falt av for en stund siden (etter utallige møter med min rullestol).Stolen - ruller fremdeles godt. Så godt at gummien på de små hjulene allerede er utslitt. Min forhandler i Norge tok raskt affære og sendte nye til meg. Postadresse fikk jeg låne av Sjømannskirken i Sydney. Dessverre er de nye hjulene 3 mm for store, så nå jobber jeg med plan B og C.Meg - er frisk som en fisk og antall skrubbsår er redusert.Antall stopp av politiet - har økt med 100% til totalt to. Siste gang var det politiet utenfor Melbourne som ville sjekke førerkort og drink&drive-praksis.Antall dyr jeg har sett - har også økt betraktelig. Pingviner, possum og koalaer er for lengst ført opp på listen. Men jeg mangler fremdeles wombat og platypuse utenfor dyrehage.Antall timer med soling på stranden - har kommet opp på et akseptabelt turistnivå. Men det er aldri mer enn maks tre timer om gangen og alltid med solkrem.Grad av hjemlengsel - er lav. Jeg tenker på dere hver dag, men jeg vil fremdeles være her er stund til. Unntaket var i dag da jeg mottok nyheten om at jeg har fått en niese! Men bilde til mobiltelefonen hjelper litt :)Under er bilde av hjulene mine som sårt trenger avlastning.

Ovido - Quiz & Flashcards