Alla inlägg den 21 februari 2007

Av Ingrid Njerve - 21 februari 2007 13:00

Noen lurer kanskje på hvordan jeg plukker ut de stedene som jeg stopper i. Det er ulike begrunnelser for dette:- Obligatoriske stoppesteder som en MÅ få med seg når en er i Australia. F.eks Sydney, Melbourne og Uluru.- Anbefalinger fra andre reisende eller Lonley Planet, som f.eks Blue Mountain og Phillip Island.- Tilgjengelig overnatting. Heftet med beskrivelser av ungdomsherberger er nyttig og har bl.a ført meg til Augusta og Wollongong.- Kule navn som jeg finner på kartet, f.eks Eden og Denmark.- Kule plasseringer på kartet, f.eks Cockle Creek (så langt sør en kan komme med bil) og Khancoban (i nærheten av Australias høyeste fjell).- Passe avstand. Noen ganger måler jeg på kartet hvor langt det passer å kjøre. Slik havnet jeg i Mount Gambier og i Newcastle hvor jeg er nå.Det er altså ingen stor vitenskaplig forskning som ligger til grunn for reiseruten. Den blir til mens jeg reiser og en plan kan endres på kort varsel.

Ovido - Quiz & Flashcards