Alla inlägg den 20 juni 2007

Av Ingrid Njerve - 20 juni 2007 15:23

Målet mitt var null, men i dag røk det. Jeg gjorde mitt første roadkill. Når jeg ser bort fra alle de tusen mygg, fluer og sommerfulger som har krasjet med grillen, da...


Av en eller annen grunn er veibanen en populær samlingsplass for fugler. De flokker seg om matfatene som roadkills utgjør. Helt til i dag har jeg sett fasinert på at de velger riktig tidspunkt for å evakuere veibanen og hvordan de bruker lufttrykket fra bilen til å svinge unna.


Men i dag var det altså en som beregnet feil. 'Dump' sa det da den møtte frontruten. Heldigvis for meg var det en liten fugl som ikke lagde annet enn en våt flekk. Synd for den så var det et hardt møte. Jeg så ikke hvor den ble av, men jeg har sterke anelser om at den endte som roadkill.

Ovido - Quiz & Flashcards