Direktlänk till inlägg 29 maj 2007
To netter før jeg kom til Pine Creek hadde det vært en kollisjon der. En langtransportsjåfør hadde glippet med øynene, kommet i feil kjørebane og frontkollidert med en annen langtransport. Med et mirakel overlevde begge sjåførene, men veien var stengt i nesten ett døgn.
En blir anbefalt ikke å kjøre om natten fordi det da er mange kenguruer (og andre dyr) som hopper ut i veien. Men roadtrains uten våken sjåfør er en like god årsak!
I Nothern Territory er maksimal lengde 53,5 meter. Et roadtrain til dyretransport veier 67 tonn - uten last. Fullastet med kyr i to etasje veier kjøretøyet det dobbelte. Ikke noe jeg ønsker å kollidere med...
Jeg ble møtt på flyplassen i Kristiansand av en velkomstkomite med norske flagg og sommerblomster. Etter 39 timers total reisetid var det deilig å komme hjem, og særlig til en slik velkomst. Jeg forlot Perth en vintermorgen med 14 grader og landet...
Jeg har vært på rundreise i Australia. I nesten ni måneder. De røde strekene i kartet under er ruten jeg har kjørt og utgjør tilsammen 43.377 kilometer. Australia er et fantastisk land med masse å by på. En rekker likevel ikke å se alt, men må vel...
Det er under tolv time igjen av oppholdet mitt i Australia. Jeg ligger i sengen og burde egentlig sove. I steden for tenker jeg på alt det kjekke jeg har opplevd i dette landet. Noe av det jeg kommer til å savne er alle fargene. Australia har et v...
Alle snakker om de farlige dyrene de har i Australia. Bl.a finnes mange av de giftigste slangene her. Det gikk derfor et støkk i meg da jeg allerede en av mine første dager så en slange på veien. Og det var mange av de, - en hel familie. Skuffelse...
På min rundtur har jeg truffet mange forskjellige folk. Mange utenlandske turister som meg, men også landets egne innbyggere. Australienere har selvsagt, som alle andre, sine ting som de er gode og mindre gode til. Dette er hovedinntrykket som jeg si...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 | 5 |
6 | ||||
7 | 8 | 9 |
10 | 11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 | 18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 | |||
28 |
29 | 30 | 31 | ||||||
|