Alla inlägg den 18 december 2006

Av Ingrid Njerve - 18 december 2006 02:30

Vel forent med mie foreldre i Auckland får jeg oppdateringfra deres reise i Kenya og de om mitt opphold i Australia. Vi skal tilbringe julen sammen på New Zeland; en uke på nordøya og en uke på sørøya.Fra Auckland kjører vi nordover langs østkysten og tilbake langs vestkysten. Landskapet er preget av mange åser, hauger og skoger med en blanding av "alle mulige" trær. Vi stoppet bl.a ved det største kauri-treet på New Zeland som kalles God of the Forrest. Da jeg leste at trestammen var 17 meter høy ble jeg ikke særlig imponert. Men da jeg så treet... diameteren er 13,8 meter og det er 2000 år gammelt. Nå er vi i Rotorua, litt sør for Auckland. Her er det geysirer, kokende gjørme og varme kilder. Etter å ha gått rundt å beundret dette i øsende regn var det fantastisk å varme seg i motellets eget bad oppvarmet av jordens varme. Tenk så deilig det hadde vært å ha sin egen lille hot spring i hagen..Vi kommer til å kjøre videre sørover de neste dagene og skal ta fergen over til sørøya den 21. desember. Jeg har bare sporadisk tilgang til nettet slik at det er vanskelig å si når videre oppdatering kommer.

Ovido - Quiz & Flashcards